دفتر اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی رفسنجان

پیام های کوتاه
  • ۰
  • ۰

ضوابط چگونگی برگشت ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی به چرخه اقتصادی کشور  به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می شود:

1.کلیه صادرکنندگان به غیر از صادرکنندگان فرآورده های نفتی،پتروشیمی،محصولات فولادی و فلزات رنگی که فهرست آنها در تاریخ 13/3/97توسط وزارت صنعت،معدن وتجارت اعلام شده است ،می توانند ارز حاصل از صادرات خود را به نرخ رسمی به واردات کالاهای گروه(3)که توسط وزارت صنعت ،معدن وتجارت ابلاغ شده است،اختصاص دهند وحق استفاده از گواهی صادراتی را در بازار بورس با نرخ رقابتی به واردکنندگان این گروه از کالاها واگذار نمایند.

تبصره-نحوه فروش ارز حاصل از صادرات این قبیل از کالاها  و واگذاری گواهی صادراتی آن ها به موجب دستورالعملی است که توسط سازمان بورس اوراق بهادار و با همکاری بانک مرکزی و وزارت صنعت،معدن وتجارت ابلاغ خواهد شد.

2.درآمد حاصل از فروش گواهی های صادراتی این دسته از صادرکنندگان که به مصرف واردات کالاهای گروه3می رسد،مشمول معافیت مالیاتی درآمد حاصل از صادرات می باشند.

3.هزینه خرید و فروش گواهی های صادراتی توسط واردکنندگان وصادرکنندگان در بازار بورس به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی خواهد بود.

4.ارز مورد نیاز کالاهای تولیدی صادراتی از محل درآمد ارزی حاصل از صادرات همان کالاها تامین خواهد شد.  

 

  • ۹۷/۰۴/۲۴
  • دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی