دفتر اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی رفسنجان

پیام های کوتاه
  • ۰
  • ۰

به منظور هماهنگی بیشتر در حل و فصل پرونده های مطرح در هیات های حل اختلاف مالیاتی در منطقه شمالغرب استان ، نشست هماهنگی نمایندگان بخش خصوصی در هیات های حل اختلاف مالیاتی  و مدیران حسابداری اعضای حقوقی و حقیقی برگزار شد .

 

به گزارش دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی رفسنجان در این نشست که در قالب کارگروه امور مالیاتی ، بیمه و بانک این دفتر برگزار شد ، نمایندگان بند 3 ق م م و مدیران حسابداری به بیان نقطه نظرات خود در خصوص حل و فصل بهتر پرونده های ارجاع شده به هیات های حل اختلاف مالیاتی پرداختند .

در ابتدای این نشست مدیر اجرایی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی رفسنجان و نماینده بند 3 ق م م در هیات حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر رفسنجان گزارشی از روند فعالیت های انجام شده در حوزه مالیاتی ارایه کرد .

عباس عسجدی گفت : به موازات پیگیری های در حال انجام در حوزه  بازرگانی  و ارز  توسط رییس دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی رفسنجان در مرکز استان ، این دفتر نیز خود را مکلف به انجام پیگیری مسایل اعضا در حوزه های خاص شهرستان به خصوص امور مالیاتی ، بیمه و بانکی می داند .

عسجدی افزود : در جلسه اخیر کمیته تعیین ضرایب مالیاتی علی الراس که در کرمان برگزار شد ، سعی شد ضرایب متناسب با وضعیت اقتصادی روز پیشنهاد شود .

وی از پیشنهاد کاهش ضرایب در حوزه های عمده فروشی پسته ، خدمات جانبی پسته ، تولید کاشی و سرامیک ، خدمات راه اندازی شبکه های اطلاعاتی در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین پیشنهاد ایجاد ردیف امانت فروشی در بخش قالی خبر داد .

 

در ادامه این نشست نماینگان بند 3 ق م م در حوزه شمالغرب استان دیدگاه های خود را بیان کردند .

یدالله طالبی نماینده بند 3 در انار گفت : بخش خصوصی باید بیش از پیش مورد قبول باسد و باید در این خصوص تغییر نگاه اتفاق بیفتد .

وی در خصوص مشکلات صادرکنندگان با برگشت ارز نیز مطالبی را عنوان نمود .

محمد صفارزاده نماینده بند 3 ق م م در هیات بدوی رفسنجان نیز گفت : مودیان باید توجه بیشتری به نمایندگان خود در هیات ها داشته باشند و مسایل خود را با آنها مطرح کنند .

وی تاکید کرد در راستای احقاق حق مودیان ، بر اساس ضرورت قرارهای رسیدگی را حتی تا سه نوبت تجدید می کنیم تا هیات به نتیجه کافی دست یابد.

محمد حسین علی پور نیز گفت : قبل از هر چیز لازم است مدیران حسابداری به علم حسابداری مالیاتی آشنایی کامل داشته باشند .

رضا دهگان هم به عنوان آخرین نماینده بند 3 در این نشست بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی بر اساس مصادیق موجود در هیات ها تاکید کرد .

نماینده بند 3 در هیات حل اختلاف مالیاتی سرچشمه افزود : تلاش های اتاق به عنوان تشکل بخش خصوصی در راستای حل مشکلات مالیاتی اعضا قابل تقدیر است و باید استمرار یابد .

در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران حسابداری شرکتهای عضو اتاق ، در خصوص مسایل و مشکلات خود از جمله نحوه اجرای قرارهای رسیدگی و نحوه محاسبات مالیاتی مطالبی را عنوان کردند و پاسخ خود را از نمایندگان بند 3 دریافت نمودند .

  • ۹۷/۰۷/۲۲
  • دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی