دفتر اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی رفسنجان

پیام های کوتاه
  • ۰
  • ۰

به گزارش دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی رفسنجان ، در این کارگاه یک روزه دکتر مظفر ناصری رییس گروه دفتر تنظیم مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص نحوه ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت به صورت تفصیلی صحبت نمود.

ناصری ضمن اشاره به اهمیت توجه اعضا به مسایل ارزی در خصوص سامانه نیما و موارد مرتبط با آن نیز آموزش هایی ارایه نمود و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ گفت .

ثبت نام آنلاین و بررسی سامانه جامع تجارت از دیگر فعالیت های انجام شده در این کارگاه بود .

در ابتدای این کارگاه نیز مدیر اجرایی دفتر اتاق بازرگانی ضمن اشاره به اهمیت آموزش و تشکر از حاضران بر حضور پر رنگ فعالان بخش خصوصی در نشست های اتاق تاکید کرد.

عباس عسجدی گفت : چنانچه بخش خصوصی صحنه را خالی کند ، در تصمیم سازی های حاکمیتی نقشی نخواهد داشت و ممکن است تصمیمات اتخاذ شده از نظر بخش خصوصی مطلوب نباشد .

وی در خصوص فعالیت های اتاق در بحث نوسانات نرخ ارز نیز گفت : اتاق بازرگانی استان از همه توان خود برای تبیین شرایط و دفاع منطقی از اعضای خود در چهارچوب قوانین استفاده نمود.

عسجدی با اشاره به صحبت های رییس اتاق بازرگانی و تعدادی از اعضای هیات نمایندگان اتاق استان در جلسه مشترک با وزیر اقتصاد و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : نظرات اعضای اتاق رفسنجان نیز در نامه ای با پنج بند قبل از حضور وزیر اقتصاد در کرمان به اتاق بازرگانی استان ارسال شده بود.

مدیر اجرایی دفتر اتاق رفسنجان همچنین از برگزاری نشست هماهنگی نمایندگان دفتر رفسنجان در کمیته های چهارگانه با حضور معاونان وزیر و کمیسیون اقتصادی مجلس برای بیان مسایل مطرح شده به عنوان فعالیت دفتر رفسنجان در مساله نوسانات نرخ ارز یاد کرد.

مدیر اجرایی دفتر اتاق رفسنجان در خصوص معرفی رفسنجان به عنوان پایلوت اقتصاد دانش بنیان هم گفت : پس از اعلام ریاست اتاق کرمان مبنی بر پایلوت شدن رفسنجان ، مذاکرات مقدماتی با مرکز نوآوری و کسب و کارهای نوین اتاق کرمان و همچنین دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان صورت پذیرفته و به زودی اولین نشست هماهنگی برای اجرایی کردن برنامه ها در رفسنجان برگزار خواهد شد.

عسجدی از فعالان اقتصادی در رفسنجان دعوت کرد برای جبران عقب ماندگی های شهرستان در این بخش با اتاق همکاری کنند.

لازم به ذکر است دوره های آموزشی مورد نیاز اعضای اتاق در شهرستان ها از طریق درخواست و هماهنگی با  واحد آموزش اتاق کرمان برگزار می شود . واحد آموزش اتاق کرمان در دو سال  اخیر رتبه اول برگزاری دوره های آموزشی در بین اتاق های بازرگانی کشور را کسب نموده است

  • ۹۷/۰۲/۲۳
  • دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی