دفتر اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی رفسنجان

پیام های کوتاه
  • ۰
  • ۰

در اولین جلسه کارگروه گردشگری دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان ، گزارشی از روند سفرهای نوروزی در سال 97 در منطقه ارایه شد

به گزارش دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی رفسنجان در اولین نشست کارگروه گردشگری این دفتر که با حضور فرماندار شهرستان انار و اعضای ستاد تسهیلات سفر نوروزی سال 97 برگزار شد ، آمارها از روند رو به رشد این صنعت در منطقه حکایت داشت .

 

برنامه های بخش خصوصی برای توسعه گردشگری

رییس دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی رفسنجان در ابتدای این نشست ضمن اشاره به توجه پارلمان بخش خصوصی به توسعه اقتصادی در صنعت گردشگری گفت : در طول هشت ساله گذشته اتاق بازرگانی استان کرمان توجه ویژه ای به بحث گردشگری داشته است و برای تحقق توسعه  آن اقدامات متعددی را انجام داده است .

محمد علی محمد میرزاییان گفت : کمیسیون گردشگری اتاق کرمان با حمایت از تولید برنامه های تلویزیونی برای معرفی استان کرمان و همچنین برگزاری تورهای گردشگری برای نمایندگان خبرگزاری ها و راهنمایان گردشگری و  همایش های بین المللی ، سعی نموده است جایگاه استان کرمان را در گردشگری کشور ارتقا دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان تصریح کرد : پارلمان بخش خصوصی استان به عنوان مشاور در استان کرمان با بخش های دولتی و قضایی در تعامل است و امیدوار است این هم افزایی در  منطقه شمالغرب استان هم در بخش گردشگری موثر باشد .

محمد میرزاییان با اشاره به فعالیت کارگروه گردشگری در دفتر اتاق رفسنجان تصریح کرد : تعامل سازنده این کارگروه با بخش دولتی در منطقه و با کمیسیون متناظر خود در اتاق بازرگانی استان می تواند به گردشگری منطقه کمک نماید.

 

تاکید بر تعامل بخش دولتی و خصوصی

فرماندار شهرستان انار هم در این جلسه با اشاره به توانمندی های منطقه گفت: پیشنهاد مثلث گردشگری رفسنجان ، انار و شهربابک ، نیازمند توجه است و ما در صدد انعقاد تفاهم نامه برای جذب گردشگرانی هستیم که در استان یزد حضور می یابند.

زهرودی افزود : برای توسعه در صنعت گردشگری منطقه باید هماهنگی ها بیشتر شود و پیشنهاد می شود نشست های دوماهانه ای برای تبادل نظر و استفاده از نظرات کارشناسی بخش خصوصی در منطقه به صورت دوره ای برنامه ریزی و اجرا شود.

 

 

اقتصاد و امنیت مکمل یکدیگر هستند .

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان هم در این نشست امنیت  و اقتصاد را مکمل یکدیگر دانست .

نصرالله عباسی گفت :  باید در سایه امنیت شرایطی ایجاد شود تا با جذب گردشگر در این صنعت رونق ایجاد شود.

وی تاکید کرد : فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان آماده انجام همه گونه همکاری با بخش خصوصی برای تحقق سرمایه گذاری و جذب گردشگر است.

 

 

125 هزار بازدید نوروزی از رفسنجان

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان در این جلسه از 125 هزار بازدید از اماکن گردشگری رفسنجان در سال 97 خبر داد .

حسینی با اشاره به هماهنگی و فعالیت خوب اعضای ستاد سفرهای نوروزی گفت : در رفسنجان 50 درصد رشد نسبت به سال قبل داشنه ایم و این میزان رشد در خصوص بازدید از خانه حاج آقا علی 70 درصد است .

وی ساماندهی و برگزاری تورهای رفسنجان گردی  ، اسکان ، توزیع نقشه و پشتیبانی از مسافران نوروزی را از اهم اقدامات انجام شده در نوروز 97 بیان کرد.

 

اولین روستای هدف گردشگری در انار

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان انار هم در این جلسه از معرفی اولین روستای هدف گردشگری در شهرستان انار در نوروز 97 خبر داد.

منصورآبادی گفت : روستای قربان آباد در انار به عنوان اولین روستای هدف گردشگری معرفی شده است و در نوروز 97 علاوه بر خانه های بوم گردی دارای مجوز  ، تعدادی خانه بوم گردی موقت تحت نظارت اداره میراث فرهنگی انار نیز در دسترس میهمانان نوروزی قرار داده شد .

وی ارایه خدمت در جهت 35 هزار بازدید از اماکن تاریخی ، 150 هزار اسکان موقت و برنامه های فرهنگی را از جمله اقدامات انجام شده در ستاد سفر شهرستان انار در سال 97 اعلام کرد.

  • ۹۷/۰۲/۲۴
  • دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی