دفتر اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی رفسنجان

پیام های کوتاه
  • ۰
  • ۰

با حضور بخشدار مرکزی و فعالان صنعت گردشگری رفسنجان ، طرح  توسعه منظومه گردشگری روستایی بخش مرکزی رفسنجان در دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان بررسی شد .

 

به گزارش دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی رفسنجان  در ابتدای جلسه طرح توسعه منظومه گردشگری روستایی بخش مرکزی رفسنجان ، بخشدار مرکزی هدف اصلی طرح توسعه ای منظومه گردشگری را توسعه اشتغال روستایی بیان کرد .

مصطفی بخشی گفت : شرایط اقتصادی فعلی توجه بیش از پیش به اشتغال را طلب می کند و بخش مرکزی رفسنجان با دارا بودن توانمندی های خیلی خوب در حوزه گردشگری می تواند از طریق ارایه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی در این زمینه به صورت موثری عمل نماید.

بخشدار مرکزی رفسنجان ضمن تاکید بر برنامه ریزی برای تامین نیازهای گردشگران از منابع روستاها گفت :  در بهار سال گذشته روستای اودرج در بخش مرکزی رفسنجان شاهد حضور 35 هزار گردشگر بوده است .

وی در پایان برای ایجاد پایلوت طرح تولید و فروش قالی با حمایت دولت در یکی از روستاهای رفسنجان اعلام آمادگی نمود .

 

باید به تکمیل زیرساختها توجه کنیم

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری رفسنجام هم در این جلسه گفت : برای توسعه گردشگری باید زیرساختهای توسعه این صنعت را در رفسنجان تقویت کنیم .

حسن حسینی افزود : در موارد بسیاری مسوولیت های حقوقی خاصی متوجه سازمان میراث فرهنگی است و فعالان حوزه گردشگری خصوصا در بخش بوم گردی باید به این نکات توجه داشته باشند .

حسینی از افتتاح چهارمین خانه بومگردی رفسنجان در 15 اسفند در ناصریه خبر داد .

 

اجرای طرح منظومه ، از طریق ایجاد خوشه گردشگری

مشاور اجرای طرح منظومه در بخش مرکزی رفسنجان نیز در این نشست با تاکید بر این نکته که دستاوردهای طرح منظومه به صورت منطقه ای است گفت : در ابتدای مسیر ما باید همه حلقه های زنجیر گردشگری در منطقه را بررسی و رصد نماییم و ارتباط بین همه بخش های مرتبط را بررسی و برقرار نماییم .

منافی آذر افزود : خدمات نهادهای پشتیبانی همچون اتاق بازرگانی می تواند در این میان نقش مهمی را ایفا کند .

 

فرش دستباف ، توانمندی خانگی رفسنجانی ها

رییس اتحادیه فرش دستباف رفسنجان هم در این جلسه تاکید کرد : فرش دستباف از توانمندی های خانگی رفسنجانی ها است و می توان به عنوان محصولی در جهت توسعه گردشگری از آن استفاده نمود .

علیرضا زندی افزود : در شرایطی که مکشورهای همسایه با تولید فرش های بدون کیفیت و با قیمت نازل در حال فعالیت در این زمینه هستند ، معرفی فرش دستباف نفیس به گردشگران می تواند این صنعت رت توسعه دهد .

زندی درخواست کرد در نوروز سال 98 غرفه هایی برای ارایه فرش دستباف رفسنجان در این شهر اختصاص یابد .

  مدیر اجرایی دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان هم در این جلسه گفت : اتاق بازرگانی آمادگی دارد تا از طریق ارتباط فعالان گردشگری رفسنجان با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان در توسعه طرح های گردشگری به این مهم کمک نماید .

عباس عسجدی گفت : اتاق بازرگانی استان کرمان از هشت سال پیش با شناسایی حوزه گردشگری به عنوان یکی از بخش های مهم تولید اشتغال این بخش را به عنوان یکی از اهداف برای کمک به توسعه انتخاب نموده است.

عسجدی افزود : کارگروه گردشگری دفتر نمایندگی رفسنجان نیز فعال ترین کارگروه این دفتر در طول چهار سال گذشته بوده و همواره در کنار بخش دولتی به ایفای نقش توسعه ای خود پرداخته است .

 در این نشست تعدادی از فعالان گردشگری رفسنجان در حوزه های هتلداری ، دفاتر خدمات گردشگری ، رستوران و راهنمایان گردشگری نقطه نظرات خود را بیان نمودند.

  • ۹۷/۱۲/۰۱
  • دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی